برقراری ایمنی و حفاظت در بانک ها و مراکز مالی بسیار حائز اهمیت بوده و همیشه در اولویت اول مسئولین مربوطه می باشد. امنیت در بانک ها به معنای حفاظت از کارکنان، اجزای سخت‌افزاری، برنامه‌ها، شبکه‌های داده‌ها در برابر شرایط و رخدادهای فیزیکی مانند آتش و بلایای طبیعی، سرقت، خرابکاری و ترور است که می‌تواند باعث آسیب جدی به مجموعه شود.

وجود ضعف های ایمنی و امنیتی در بانک ها می تواند پیامدهای منفی متعددی را به دنبال داشته باشد که برخی از آن ها عبارتند از :
• کاهش درآمد و افزایش هزینه
• خدشه به اعتبار و شهرت بانک و از دست رفتن مشتریان
• از دست دادن داده و اطلاعات مهم بانک و مشتریان
• اختلال در فرآیندهای جاری بانک
• پیامدهای قانونی به دلیل عدم ایجاد یک سیستم ایمن و تاثیر جانبی منفی بر فعالیت سایر سازمان ها
• سلب اعتماد مشتریان
• سلب اعتماد سرمایه گذاران

شرکت کِدص با تجربه بسیار طولانی در برقراری سیستم های ایمنی و حفاظتی بانک ها و در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص و اشراف کامل بر الزامات و استانداردهای مخصوص بانک ها، راهکارهای مناسب و بهینه ای را به شما ارائه خواهد داد.

بانکها و مراکز مالی دارای تصرفات با کاربری های ذیل می باشند:

  • مراکز داده یا دیتا سنتر
  • خزانه
  • صندوق امانات
  • اداری
  • اتاق های برق و کامپیوتر

هرکدام از تصرفات فوق با توجه به نوع کاربری، الزامات و استانداردهای خاص خود را دارند و نیاز به کار کارشناسی دقیق جهت انتخاب مناسب ترین سیستم می باشد.

نکات مهم در برقراری ایمنی بانک ها و مراکز مالی

  • استفاده از تجهیزات اعلام و اطفاء حریق پیشرفته و استاندارد

  • قابلیت شبکه کردن سیستم ها و کنترل از یک محل

  • یکپارچه کردن سیستم ها و تعریف سناریوی حریق

  • سرویس و نگهداری منظم بر اساس چک لیست های استاندارد

  • به کارگیری تجهیزات اعلام و اطفاء حریق متناسب با کاربری محل

  • استفاده از دوربین های مداربسته پیشرفته و تحت شبکه

  • عدم استفاده از ایروسل در دیتاسنتر

  • عدم استفاده از سیستم های اطفاء آبی در اتاق های برق و کامپیوتر