شرکت کاربرد الکترونیک در صنایع

امور مهندسی و خدمات ماشینی برای یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است، ماشین‌ها خود دارایی‌های بسیار ارزشمندی هستند و در یک حادثه‌ی آتش‌سوزی احتمالاً در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند که باعث توقف عملیات آنها و وقفه در کسب و کار می‌شود. وقفه‌های طولانی مدت، زمان‌بر بودن تعویض قطعات یا ماشین آلات ، تعمیرات پرهزینه و …. ، فشارهای ناخواسته‌ای را به شرکت یا کسب وکار تحمیل می‌کند که همزمان برای مدیریت زنجیره تامین خود با مشکل مواجه است. تمام این هزینه‌ها و ازکار افتادگیهای زیانبار را می‌توان در سایه‌ی بهره‌گیری از یک تجهیز موثر و قابل اطمینان برای محافظت خودکار در برابر حریق مرتفع نمود.

آتش‌سوزی در ماشین‌های CNC بسیار غیرقابل پیش‌بینی است. از طرفی در صورت در نظر گرفتن تمهیدات اطفا حریق سنتی مانند خاموش‌کننده‌های دستی، نیاز به حضور یک فرد در حوالی دستگاه ضروری است. در صورتی که ساختمان به سیستم اسپرینکلر مجهز باشد این سیستم تنها می‌تواند ساختار کلی محیط را حفاظت نماید، اما نمی‌تواند مانع از از بین رفتن یا بروز خسارت در ماشین آلات گردد. زیرا که آب نیز تاثیر مخربی بر روی ماشین آلات داشته و پیامدهای جدی پس از تخلیه آب در محل ایجاد می‌شود.

سیستم‌های اطفا حریق موضعی REACTON که برای ماشین آلات CNC ارائه می‌گردند از  کارایی بالایی برخوردار هستند. این سیستم‌ها از سیستمهای اطفا حریق موضعی نوع غیرمستقیم REACTON استفاده می‌کنند، زمانی که حریق شناسایی می‌شود، تیوب حساس به حرارت این سیستم که دارای تاییدیه‌ی UL نیز می‌باشد در محل تماس با حریق ذوب شده که این امر باعث فعال شدن سیستم می‌شود. این تیوب مخصوص که برای تشخیص حریق در داخل دستگاه بسیار کاربردی و موثر است – نسبت به گرما واکنش نشان داده و در برابر اسپری‌های مایع خنک کننده و لرزشهای داخل دستگاه مصون است. با این تفاسیر و در زمان ذوب تیوب بر اثر حرارت ، شیر سیستم باز شده و گاز اطفا کننده از طریق شبکه تخلیه که از شیلنگ‌ها و نازل‌ها تشکیل شده است در داخل دستگاه آزاد می‌شود.

مواد خاموش کننده‌ای که REACTON معمولاً برای محافظت از دستگاههای CNC عرضه می‌کند از مواد Clean Agent نظیر FM-200TM و یا 3M NOVECTM 1230 تشکیل شده است که از پر کاربردترین‌ها  در بازار بین الملل هستند. این گازها محافظت عالی در برابر حریق را ارائه می‌دهند و از احتراق مجدد جلوگیری می‌کنند. بدلیل عدم برجایگذاری پسماند، نیازی به تمیز کاری پس از اطفا حریق وجود ندارد و مایع مخصوص برش را نیز آلوده نمی‌کنند. سیستمهای موضعی REACTON همچنین از پودرهای خشک، از جمله پودر کلاس D برای محافظت از دستگاههای CNC استفاده می‌کنند. پودر خشک، اطفا حریق سریعی را رقم می‌زند و این اطمینان وجود دارد که در صورت آتش‌سوزی کمترین آسیب به دستگاه CNC شما وارد می‌شود و می‌تواند در مواردی که امکان تهیه یک گاز Clean Agent وجود ندارد(به هردلیلی)، کار کند.

سیستمهایی که REACTON برای حفاظت از دستگاههای CNC ارائه می‌دهد، امکان مجهز شدن به تجهیزات مکمل برای به حداکثر رساندن استاندارد حفاظتی را دارند. به عنوان مثال یک فعالساز دستی و یک سوئیچ فشار. سوئیچ‌های فشار در مواردی که نیاز به نظارت مداوم بر فشار سیستم است استفاده می‌شود. بسیاری از کارگاهها هستند که هیچ فردی به طور دائم در آن حضور ندارد. هنگامی که فشار به زیر نقطه تنظیم از پیش تعیین شده کاهش می‌یابد، سوئیچ فشار سیگنالی به دستگاه یا سیستم مدیریت ساختمان شما ارسال می‌کند. رایج‌ترین کاربرد سوئیچ فشار، صدور فرمان قطع دستگاه و خاموش کردن دستگاه برای دریافت حداکثر اثربخشی از سیستم اطفا حریق است. بدون خاموش کردن دستگاه، آتش می‌تواند مجدداً شعله‌ور شود.